بازهم حمله آمریکا و انگلیس به یمن | «الحدیده» تاوان مبارزه با صهیونیست‌ها را می‌دهد منابع خبری از بازداشت وزیر خارجه پیشین تاجیکستان خبردادند استاندار خراسان رضوی بر ضرورت همراهی اصحاب رسانه برای برگزاری باشکوه انتخابات تاکید کرد تعداد شهدای جنگ در غزه به ۳۷ هزار و ۴۳۱ نفر رسید جوادی‌حصار: نظام جمهوری اسلامی پزشکیان را به خوبی می‌شناسد | مردم رئیس جمهوری می‌خواهند که برای همه به میدان بیاید سرپرست وزارت خارجه ایران: اسرائیل هرچه بیشتر تهدید کند، بیشتر در باتلاق جنایت‌هایش گرفتار می‌شود مخبر: شهید رئیسی ارتباط ما با کشور‌های منطقه را تقویت کرد روسیه از آمادگی غرب برای برکناری زلنسکی خبر داد دانش‌آموزان، ناظران افتخاری انتخابات می‌شوند | آغازبه‌کار قرارگاه دانش‌آموزی «۱۴صفر۳» در خراسان‌رضوی پوتین در ویتنام تقویت روابط راهبردی با این کشور را از اولویت‌های روسیه دانست وزارت خارجه حق ایران برای پاسخ به اقدام خصمانه کانادا را محفوظ می‌داند تشکیل ۶۰ درصد شعبه‌های اخذ رأی مشهد در مراکز آموزشی اخلاق انتخاباتی برای نامزد‌ها و حامیان دومین مناظره تلویزیونی کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری امشب (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) سفر محمدجواد ظریف به مشهد لغو شد (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) نامه سفیر ایران به شورای امنیت سازمان ملل درمورد اتهامات بی اساس آمریکا درباره یمن تظاهرات گسترده خانواده اسرا در مقابل کنست تل آویو چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل مخالفت آلمان تصویب نشد انصارالله حمله به کشتی تیوتر را تأیید کرد
سرخط خبرها

اجرای طرح «یادگار ابراهیم» با افتتاح ۱۰۹ پروژه استانی در خراسان‌رضوی | آغاز عملیات اجرایی قطار سریع‌السیر تهران-مشهد + فیلم

  • کد خبر: ۲۳۱۴۱۳
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
اجرای طرح «یادگار ابراهیم» با افتتاح ۱۰۹ پروژه استانی در خراسان‌رضوی | آغاز عملیات اجرایی قطار سریع‌السیر تهران-مشهد + فیلم
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی گفت: مصوبات رئیس‌جمهور که قرار بود در دومین سفر استانی ایشان به استان افتتاح شود، به‌عنوان طرح «یادگار ابراهیم» افتتاح رسمی خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز شنبه (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نشست رسانه‌ای «یادگار ابراهیم» در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد.

جواد خدائی در این نشست اظهار کرد: در ۷ ماه گذشته، با مسئولان استانی و دستگاه‌های متولی و وزارت‌خانه‌های مختلف برای سفر دوم رئیس‌جمهوری به مشهد در حال برنامه‌ریزی بودیم که گرچه حضور ایشان در مشهد میسر نشد، پروژه‌هایی که با تلاش و تدابیر شخص شهید رئیسی در استان مصوب شده بود، هم‌اکنون در مرحله افتتاح قرار دارد.

وی افزود: این پروژه‌ها که ناظر به حل یک مسئله بنیادی استان هستند و حوزه‌های مختلف آب، انرژی، صنعت، محیط زیست، کشاورزی و راه و شهرسازی را شامل می‌شوند، سالیان سال متوقف بودند که مهم‌ترین آن‌ها ابرپروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد است که عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: مجموعا ۱۰۹ پروژه از ۱۱۲ دستگاه اجرایی و استانی و ملی در این طرح هستند که اعتبار ان‌ها بالغ بر ۱۴۲ هزار و ۲۲۳هزار میلیارد تومان است؛ که از این تعداد ۸۷ پروژه درمرحله افتتاح قرار دارد و ۲۲ پروژه در فاز اجرایی است. 

وی افزود: این پروژه‌ها در وزارتخانه‌های نیرو، نفت، صتعت معدن تجارت، راه وشهرسازی، وزارت ارتباطات فناوری اطلاعات، آموزش وپرورش، بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی تحقیقات علوم فناوری، وزارت کشور، سازمان حفاظت محیط زیست ورزش و جوانان بوده است. 

خدایی بیان کرد: در وزارت نیرو که بیشترین پروژه‌ها و به لحاظ ریالی یک سوم پروژه‌های دیگر را به خود اختصاص داده است در حوزه وزارت برق در دو بخش برق و اب پروژه‌های متفاوتی داریم.

با چالش ناترازی برق در کشور مواجهیم، اما بخشی از کارنامه دولت سیزدهم در استان و پروژه‌هایی که رئیس جمهور شخصا پیگیری کردند مربوط به حوزه تامین برق است.

وی افزود: دو واحد گازی نیروگاهی استان به مرحله افتتاح رسیدند از جمله فاز اول پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی ابن یمین سبزوار و نیروگاه سیکل ترکیبی تربت حیدریه که فاز دوم ان افتتاح می‌شود.

وی افزود: ۴ واحد نیروگاهی طی سال در استان که ارزش ریالی هر یک ۱۰ هزار میلیارد تومان در حوزه نیروگاه تجدید پذیراست. ۴۰ هزار میلیارد تومان نیروگاه در طی سه سال به بهره برداری رسیده شده است. در حوزه نیروگاه‌های تجدید پذیر اتفاقات مثبتی در سطح استان و کشور انجام شد ظرفیت نیروگاه بادی خواف و نیروگاه خورشیدی شرکت کشت و صنعت جوین که با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: دو نیروگاه بادی و خورشیدی بزرگ مقیاس از جمله نیروگاه بادی ۲۰۰ مگابایتی فولاد سنگان در مرحله عملیات اجرایی قراردارد ونیروگاه ۱۰۰ مگابایتی خورشیدی در کاشمر که این پروژه هم در مرحله اجرایی است.

خدایی بیان کرد: تا سال ۱۴۰۴ تمام چاه‌های استان مجهز به نیروگاه خورشیدی می‌شوند که برق خود را از این ناحیه تامین کنند. هزار سامانه خورشیدی باظرفیت ۵ مگاواتی به افراد تحت پوشش داده میشود که باعث خود اشتغالی شود. 

وی افزود: آنچه به عنوان سیمای پروژه‌های تجدید پذیر در استان شروع کردیم مانند جایگزینی بخاری‌های کم مصرف با جایگزینی کولر‌های کم مصرف، خراسان رضوی را به عنوان قطب صرفه جویی انرژی‌های تجدید پذیر درکشور شناخته شده است. همچنین در احداث پست‌های برق نیز جهش چند برابری داشتیم. 

وی با بیان پروژه‌های حوزه آب تصریح کرد: در حوزه آب تنش ابی استان بر همه واضح است تا پیش از بارندگی‌های اخیر، خشک‌ترین سال ابی را تا ۵۰سال اخیر درکشورداشتیم، اما بارندگی اخیر، دغدغه ما را از تامین حداقلی اب مشهد بر طرف کرد. 

خدایی بیان کرد: پروژه بهره برداری از خط انتقال آب از سد تبارک به قوچان، پروزه آبرسانی بجستان، ۳۴ طرح آبرسانی در ۷۰ روستایی به بهره برداری خواهد رسید. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: پروژه آبرسانی نبی اکرم یک پروژه مهم است که در این پروژه مدیریت توزیع آب انجام خواهد شد. 

وی با بیان پروژه‌های تصفیه خانه که دغدغه زیست محیطی بودند افزود: ۵ تصفیه خانه در حال بهره برداری داریم بیش از ۵۵ درصد شبکه فاضلاب مشهد اجرا شده است که تا سال ۱۴۰۴ کل شبکه فاضلاب مشهد انجام شود طی یکسال گذشته ۴۶ کیلومتر شبکه فاضلاب در مشهد اجراشده که در این طرح به بهره برداری خواهد رسید. 

خدایی بیان کرد: اقدامات کم نظیری در احیای واحد‌های راکد و راه اندازی پروژه‌های بلاتکلیف انجام شده است بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان پروژه‌های اماده افتتاح هستند تصفیه خانه شهرک صنعتی چرمشهر که مطالبه مردمی و رسانه‌ها بوده است که اقدامات خوبی صورت گرفته است

وی افزود: در راه وشهرسازی در دو حوزه مسکن و راه تعداد ۱۰ هزار و ۴۷۷ واحد در حال بهره برداری داریم که زمین بیش از ۱۹ هزارواحد واگذار خواهد شدمجموعا ۳۰ هزار واحد به عنوان بسته مسکن طرح یادگار ابراهیم به افتتاح خواهد رسید. در حوزه راه، ۱۲۰۰ کیلومتر از شریان‌های اصلی در استان روکش انجام شدایمن سازی ۱۲نقطه حادثه خیز در استان به بهره برداری خواهدرسید.

وی افزود: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروژه بزرگ مهم در شرق کشور، قطب مرکز داده وپارک داده برای استفاده استارتاپ‌ها به بهره برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: پروژه مهم دیگر دسترسی به اینترنت پر سرعت ثابت است. فیبر نوری دو منطقه ۹ و ۱۱ مشهد به افتتاح رسیده است و در دیگر مناطق، آغاز عملیات اجرایی ان شروع خواهد شد. 

خدایی با بیان پروژه‌های مهم درحوزه اموزشو پرورش بیان کرد: آموزش وپرورش وسرانه فضا‌های آموزشی که به متوسط ۴/۳متر مربع برسد ۲۵۰۰ کلاس درس در مشهد طی سه سال گذشته در افتتاح‌های هفتگی ساخته شد، ۲۱ مدرسه در قالب ۱۳۰ کلاس درس افتتاح شده است ما ۵ هزار کلاس درس تامین مالی کردیم وتامین اعتبار ۲۵۰۰ کلاس درس توسط خیرین و ۲۵۰۰ کلاس درس توسط دولت ساخته خواهد شد.

وی افزود: تا سال ۱۴۰۴ کمبود سرانه با میانگین استانی را جبران کنیم. درحوزه نفت، خط ۷۵ کیلومتری انتقال گاز از صالح اباد به تربت جام دربازه زمانی کمتر از ۸ ماه با موفقیت انجام شد و باعث پایداری گاز کل شبکه استان شد.

خدایی ادامه داد: یکی از پروژه‌های مهم شرکت گاز استان و اداره کل صمت جایگزینی بخار‌های کم مصرف بوده ایت. تک پروژه وزارت کشور پروژه کال زرکش است که آماده افتتاح است. در حوزه محیط زیست، چالش گرد و غبار دررشهر‌های مرزی و پهنه‌های شرقی دغدغه مهمی بود ۱۳ ایستگاه سنج گردو غبار ایجاد شد که در این مورد دومین استان شدیم. عملیات اجرایی تیمارگاه حیات وحش در استان شروع خواهد شد. 

خدایی بیان کرد: در ورزش و جوانان چند پروژه نیمه تمام داشتیم چمن مصنوعی، سالن‌های ورزشی آماده افتتاح است وسالن ۶ هزار نفری ثامن که تا هفته دولت به افتتاح میرسد.همچنین مهمترین پروژه ورزشی استان نیز افتتاح سالن ۶ هزار نفری ثامن در هفته دولت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->